Értékesítéspolitika

 2009.07.31. 13:33

9.     Értékesítéspolitika [ I. kötet ]

 

C+C cash and carry – fizess és vidd /kesenkeri/     [353.old.]

design – formatervezés     [340.old.]

diszpozíció – rendelkezés, utasítás     [345.old.]

drop shipper – tranzitáló nagykereskedő /dropsiper/     [353.old.]

exkluzív – kizárólagos     [348.old.]

hostess – terméket ismertető, kóstoltató, szórólapokat, ajándékokat átadó alkalmazott     [354.old.]

intenzív – alapos, fokozott     [347.old.]

kondíció – feltétel     [343.old.]

kooperáció – együttműködés     [343.old.]

merchandiser – termelő alkalmazásában lévő személy, feladata a kereskedők munkájának hatékonyabbá tétele (kóstoltatások megszervezése, hostessek betanítása, márkapultok elhelyezése) /mercsöndájzer/     [340.old.]

permanens – folyamatos     [351.old.]

rack jobber – polcfeltöltő /rekdzsober/     [353.old.]

royalty – jutalék /rojálti/     [361.old.]

szelektív – válogató     [347.old.]

tranzakció – ügylet     [341.old.]

 

Kereskedelem                                   Egyrészt tevékenység, melynek során a termékek előállítójuktól eljutnak a felhasználóhoz, másrészt szervezet, amelyhez azok a vállalatok tartoznak, amelyek fő tevékenysége az áruforgalom lebonyolítása.

Belkereskedelem                             Feladata a belföldön megtermelt, ill. külföldről beszerzett áruk eljuttatása a fogyasztókhoz.

Külkereskedelem                              Feladata a különböző országok közötti üzletkötések lebonyolítása.

Értékesítési csatorna                        Azon döntések összessége, amelyek során a termékek eljutnak a termelőtől a fogyasztóig.

Disztribúció                                         Azt a folyamatot jelenti, amely során a termékek eljutnak a termelőtől a fogyasztóig.

Logisztika                                            A termék fizikai mozgatásához kapcsolódó feladatok összehangolása.

Tranzakciós funkciók                       Az üzletkötéssel kapcsolatos feladatokat jelentik.

Értékesítést elősegítő feladatok   Ellátásában a piaci erőviszonyok határozzák meg, hogy melyeket vállalja fel az eladó és melyeket a vevő.

Értékesítési út hossza                        Azt jelenti, hogy az értékesítés során hány szinten keresztül jut el a termék a termelőtől a fogyasztóig.

Értékesítési út szélessége                Azt jelenti, hogy egy-egy szinten hány közvetítőt kapcsolunk be az értékesítési folyamatba.

VMR vertikális marketingrendszer               Összehangolt marketingtevékenység érvényesülése az értékesítési csatorna teljes hosszában.

Franchise                                            Lényege, hogy a rendszergazda franchise-díj ellenében a piacon már bevezetett komplex márkanévhasználattal meghatározott időre átadja.

Diszkontok                                           Az üzlet berendezése egyszerű, a termékeket gyűjtőcsomagolásban helyezik ki, vagyis a praktikumot helyezik előtérbe. „Cserébe” alacsony árakat nyújtanak.

Hipermarketek                                  10 000 m2-t meghaladó alapterületűek, az élelmiszereken kívül ruhaneműket, ipacikkeket, berendezési tárgyakat is forgalmaznak.

Bevásárlóközpontok                        Nagyméretű, sok üzletet magában foglaló komplexum, a vásárlás mellett a vevők étkezési és szórakozási igényeit is kielégíti.

Szaküzletek                                         Bizonyos termékcsoportokra vagy szegmensekre specializálódnak, amelyekből mély választékot tartanak.

Üzletláncok                                         A kiskereskedők önkéntes társulása alapján jön létre, bizonyos feladatokat központosítva látnak el.

Outlet centerek                                A márkakereskedők az előző szezonból visszamaradt árukészleteket ezekben a létesítményekben kedvező áron értékesítik.

Kis élelmiszerboltok                         Kisméretű üzletek, amelyek lakókörzetek közelében helyezkednek el, és gyorsan forgó napi cikkeket forgalmaznak.

Szupermarketek                                Az 1000 m2-t meghaladó alapterületű, elsősorban élelmiszert és háztartási cikkeket értékesítő üzletek.

Stripmallok                                         A hipermarketek köré épülnek azzal a céllal, hogy a lehető legjobb áruházak, üzletek telepedjenek le ezeken a helyszíneken.

Áruházak                                             Olyan kiskereskedelmi értékesítési forma, amely több elkülönült részlegből, osztályból áll.

Bemutatótermek                              Általában igényesen kialakított üzlethelyiségek, ahol az árut a természetes környezetében mutatják be.

A bejegyzés trackback címe:

https://tanuljvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr181279592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása