Reklám

 2009.07.31. 13:35

2.     Reklám [ II. kötet ]

 

action – cselekvés /eksön/     [47.old.]

amfora – görög v. római kétfülű korsó     [27.old.]

analfabétizmus – írástudatlanság     [28.old.]

asszociáció – képzettársítás     [61.old.]

attention – figyelem /ötensön/     [47.old.]

B2B, Business-to-business – üzleti reklámok /biznisz tu biznisz/     [37.old.]

B2C, Business-to-consumer – fogyasztói reklámok /biznisz tu konzumer/     [37.old.]

blickfangos – szembeszökő     [29.old.]

confirmation – visszaigazolás /konförmésön/     [47.old.]

desire – vágy /dizájör/     [47.old.]

emocionális – érzelmi     [34.old.]

etika – vmely hivatás erkölcsi és magatartásbeli szabályainak összessége     [32.old.]

indukál – előidéz     [61.old.]

interest – érdeklődés /intöreszt/     [47.old.]

invertál – megfordít     [61.old.]

kategorizálás – osztályozás, csoportosítás     [61.old.]

kondíció – feltétel     [42.old.]

konszenzus – egyezség, megegyezés, megállapodás     [60.old.]

kreatív – alkotó¸újat létrehozó, teremtő     [27.old.]

lajstrom – névsor, lista     [28.old.]

manipuláció – a közvélemény a tömegtájékoztatási eszközök útján való befolyásolása     [31.old.]

measurement – mérés /mezsörment/     [46.old.]

media – reklámeszköz /midia/     [45.old.]

message – üzenet /meszidzs/     [45.old.]

mission – küldetés /misön/     [44.old.]

money – pénz /máni/     [45.old.]

orientáció – irány, irányzat     [61.old.]

Pantone-skála – színskála     [61.old.]

presztízs – tekintély, befolyás, erkölcsi súly     [40.old.]

pszichológiai – lélektani     [34.old.]

szignifikáns – meghatározó     [61.old.]

szociológia – társadalomkutatás     [34.old.]

szuggesztió – más személy magatartásának befolyásolása pszichikai ráhatással     [49.old.]

 

Reklám                                                 Nem személyes kommunikációs tevékenység, amelynek célja a kiválasztott célcsoport befolyásolása, attitűdjének megváltoztatása.

Hirdetés                                               Személytelen vállalati üzenet, amelyért a megrendelő fizet, és ami tömegkommunikációs eszközökön keresztül jut el a befogadókhoz.

Reklámhordozó                                 Közvetítő eszköz vagy csatorna, amely a reklámüzenet továbbítására alkalmas.

                                                               Pl. televíziócsatorna, rádióállomás, plakáttábla, mozi.

Reklámanyag                                    A reklámüzenetet konkrétan tartalmazó, a reklámhordozó technikai követelményeinek megfelelő közvetítő közeg. Pl. filmszalag, kinyomtatott plakát.

Reklámeszköz                                     Az előző 2 kategória együttese, tehát a televízióban, rádióban, moziban sugárzott reklám, a táblára kiragasztott plakát, az újságban megjelent hirdetés.

Médiamix                                            A kommunikációs csatornáknak egy adott információ közvetítéséhez felhasznált konkrét összeállítása.

Reklámkampány                               A hirdetési eszközök időben koncentrált, ütemezett és nagyméretű alkalmazása.

Publicitás                                             Azt mutatja meg, hogy vmely médium mekkora közönséghez jut el.

Meddőszórás (holtszórás)               Azt jelenti, hogy olyanokhoz juttatjuk el az üzenetet, akikhez nem szól.

Presztízs                                                Azt jelenti, hogy a médiumban közvetített információknak mekkora hitelt ad a befogadó.

Befogadói szituáció                        Azokat a körülményeket jelenti, amelyek között a médium és befogadó találkoznak.

Célozhatóság                                    Azt jelenti, hogy a különböző reklámeszközök mely fogyasztói szegmentumhoz jutnak el.

A médium rugalmassága               Azt jelenti, hogy hány nappal előre kell megrendelni az adott médiafelületet.

A hirdetés élettartama                   Azt a hasznos élettartamot jelenti, ameddig a vállalat szerepeltetni szeretné hirdetését.

Jogi korlátozás                                  A hirdetési felületet, illetve a hirdetés tárgyát is korlátozhatják.

A bejegyzés trackback címe:

https://tanuljvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr611279595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása