2. Reklám [ II. kötet ]
action – cselekvés /eksön/ [47.old.]
amfora – görög v. római kétfülű korsó [27.old.]
analfabétizmus – írástudatlanság [28.old.]
asszociáció – képzettársítás [61.old.]
attention – figyelem /ötensön/ [47.old.]
B2B, Business-to-business – üzleti reklámok /biznisz tu biznisz/ [37.old.]
B2C, Business-to-consumer – fogyasztói reklámok /biznisz tu konzumer/ [37.old.]
blickfangos – szembeszökő [29.old.]
confirmation – visszaigazolás /konförmésön/ [47.old.]
desire – vágy /dizájör/ [47.old.]
emocionális – érzelmi [34.old.]
etika – vmely hivatás erkölcsi és magatartásbeli szabályainak összessége [32.old.]
indukál – előidéz [61.old.]
interest – érdeklődés /intöreszt/ [47.old.]
invertál – megfordít [61.old.]
kategorizálás – osztályozás, csoportosítás [61.old.]
kondíció – feltétel [42.old.]
konszenzus – egyezség, megegyezés, megállapodás [60.old.]
kreatív – alkotó¸újat létrehozó, teremtő [27.old.]
lajstrom – névsor, lista [28.old.]
manipuláció – a közvélemény a tömegtájékoztatási eszközök útján való befolyásolása [31.old.]
measurement – mérés /mezsörment/ [46.old.]
media – reklámeszköz /midia/ [45.old.]
message – üzenet /meszidzs/ [45.old.]
mission – küldetés /misön/ [44.old.]
money – pénz /máni/ [45.old.]
orientáció – irány, irányzat [61.old.]
Pantone-skála – színskála [61.old.]
presztízs – tekintély, befolyás, erkölcsi súly [40.old.]
pszichológiai – lélektani [34.old.]
szignifikáns – meghatározó [61.old.]
szociológia – társadalomkutatás [34.old.]
szuggesztió – más személy magatartásának befolyásolása pszichikai ráhatással [49.old.]
Reklám Nem személyes kommunikációs tevékenység, amelynek célja a kiválasztott célcsoport befolyásolása, attitűdjének megváltoztatása.
Hirdetés Személytelen vállalati üzenet, amelyért a megrendelő fizet, és ami tömegkommunikációs eszközökön keresztül jut el a befogadókhoz.
Reklámhordozó Közvetítő eszköz vagy csatorna, amely a reklámüzenet továbbítására alkalmas.
Pl. televíziócsatorna, rádióállomás, plakáttábla, mozi.
Reklámanyag A reklámüzenetet konkrétan tartalmazó, a reklámhordozó technikai követelményeinek megfelelő közvetítő közeg. Pl. filmszalag, kinyomtatott plakát.
Reklámeszköz Az előző 2 kategória együttese, tehát a televízióban, rádióban, moziban sugárzott reklám, a táblára kiragasztott plakát, az újságban megjelent hirdetés.
Médiamix A kommunikációs csatornáknak egy adott információ közvetítéséhez felhasznált konkrét összeállítása.
Reklámkampány A hirdetési eszközök időben koncentrált, ütemezett és nagyméretű alkalmazása.
Publicitás Azt mutatja meg, hogy vmely médium mekkora közönséghez jut el.
Meddőszórás (holtszórás) Azt jelenti, hogy olyanokhoz juttatjuk el az üzenetet, akikhez nem szól.
Presztízs Azt jelenti, hogy a médiumban közvetített információknak mekkora hitelt ad a befogadó.
Befogadói szituáció Azokat a körülményeket jelenti, amelyek között a médium és befogadó találkoznak.
Célozhatóság Azt jelenti, hogy a különböző reklámeszközök mely fogyasztói szegmentumhoz jutnak el.
A médium rugalmassága Azt jelenti, hogy hány nappal előre kell megrendelni az adott médiafelületet.
A hirdetés élettartama Azt a hasznos élettartamot jelenti, ameddig a vállalat szerepeltetni szeretné hirdetését.
Jogi korlátozás A hirdetési felületet, illetve a hirdetés tárgyát is korlátozhatják.