Kommunikációs politika

 2009.07.31. 13:34

1.     Kommunikációs politika [ II. kötet ]

 

inkongruens – össze nem illő     [9.old.]

heterogén – nem egynemű elemekből álló, különböző     [12.old.]

szimbólum – jelkép, elvont gondolattartalmat, sajátos jelentésátvitelt megtestesítő szókép     [14.old.]

informál – tájékoztat, felvilágosít     [15.old.]

szimbolikus – jelképet használó     [15.old.]

PR, Public Relations – közönségkapcsolatok /píár, páblik rilésönsz/     [16.old.]

smiley – mosoly /szmájli/     [20.old.]

 

Kommunikáció                                  Tájékoztatást, információk cseréjét, közlését jelenti valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer segítségével.

Kommunikációs politika                A vállalat és a fogyasztók közötti információáramlás elveit és módszereit a vállalat oldaláról összefoglaló rendszer.

Marketingkommunikáció               Mindazon piacbefolyásoló eszközök gyűjtőneve, ahol a befolyásolás a kommunikáción keresztül történik.

Reklám                                                 Olyan szélesebb körre ható, nem személyes befolyásolás, amelyet egy meghatározott szervezet vagy személy fizet.

Személyes eladás                            A reménybeli vevőnél való személyes találkozás során történő értékesítési ajánlattétel, kedvező esetben üzletkötés.

Eladásösztönzés                                Olyan módszerek alkalmazása az értékesítésben, a vevők kiszolgálásában, amelyek a vevőt további vásárlásra serkentik.

Közönségkapcsolatok (PR)            A vállalatról alkotott kedvező kép kialakítását célzó magatartás, illetve az ezt céltudatosan segítő módszerek alkalmazása.

Dekódolás                                          Az üzenet lefordítása a befogadó nyelvére.

Válasz                                                   A befogadó reakciója az üzenetre.

Üzenet                                                  Azon szimbólumok összessége, amit a küldő küldeni akar.

Kibocsátó                                           Az a fél, aki üzenetet küld a másiknak.

Kódolás                                                Az üzenet lefordítása a kommunikáció nyelvére.

Csatornák                                           Azok  a csatornák, amelyeken az üzenet eljut a befogadóhoz.

Befogadó                                           Az üzenet fogadója.

Zaj                                                         Nem tervezett torzulás a kommunikációs folyamatban.

Visszacsatolás                                    Az a válaszlépés, amit a befogadó az üzenet hatására tesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://tanuljvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr841279594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása