1. Kommunikációs politika [ II. kötet ]
inkongruens – össze nem illő [9.old.]
heterogén – nem egynemű elemekből álló, különböző [12.old.]
szimbólum – jelkép, elvont gondolattartalmat, sajátos jelentésátvitelt megtestesítő szókép [14.old.]
informál – tájékoztat, felvilágosít [15.old.]
szimbolikus – jelképet használó [15.old.]
PR, Public Relations – közönségkapcsolatok /píár, páblik rilésönsz/ [16.old.]
smiley – mosoly /szmájli/ [20.old.]
Kommunikáció Tájékoztatást, információk cseréjét, közlését jelenti valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer segítségével.
Kommunikációs politika A vállalat és a fogyasztók közötti információáramlás elveit és módszereit a vállalat oldaláról összefoglaló rendszer.
Marketingkommunikáció Mindazon piacbefolyásoló eszközök gyűjtőneve, ahol a befolyásolás a kommunikáción keresztül történik.
Reklám Olyan szélesebb körre ható, nem személyes befolyásolás, amelyet egy meghatározott szervezet vagy személy fizet.
Személyes eladás A reménybeli vevőnél való személyes találkozás során történő értékesítési ajánlattétel, kedvező esetben üzletkötés.
Eladásösztönzés Olyan módszerek alkalmazása az értékesítésben, a vevők kiszolgálásában, amelyek a vevőt további vásárlásra serkentik.
Közönségkapcsolatok (PR) A vállalatról alkotott kedvező kép kialakítását célzó magatartás, illetve az ezt céltudatosan segítő módszerek alkalmazása.
Dekódolás Az üzenet lefordítása a befogadó nyelvére.
Válasz A befogadó reakciója az üzenetre.
Üzenet Azon szimbólumok összessége, amit a küldő küldeni akar.
Kibocsátó Az a fél, aki üzenetet küld a másiknak.
Kódolás Az üzenet lefordítása a kommunikáció nyelvére.
Csatornák Azok a csatornák, amelyeken az üzenet eljut a befogadóhoz.
Befogadó Az üzenet fogadója.
Zaj Nem tervezett torzulás a kommunikációs folyamatban.
Visszacsatolás Az a válaszlépés, amit a befogadó az üzenet hatására tesz.