4. Piacszegmentálás [ I. kötet ]
niche – piaci rés /nis/ [145.old.]
enormous – roppant nagy, óriási /inómösz/ [155.old.]
Marketing alapelv Egyetlen vállalat sem képes adott termék piacán valamennyi fogyasztói csoport igényeit kielégíteni.
Piacszegmentálás A piac egynemű, homogén csoportokra való osztása.
Piaci szegmens (szegmentum) A piac olyan egynemű, homogén csoportja, amely azonos tulajdonságokkal rendelkezik.
Célcsoportképzés Az a folyamat, amikor a vállalat kiválasztja a számára megfelelő szegmentumo(ka)t, s azt tevékenységének középpontjába állítja.
Differenciálatlan marketig TÖMEGMARKETING. SÖRÉTES PUSKA ELV. Alkalmazása során a vállalat ugyanazt a terméket ugyanolyan módon kínálja valamennyi vevőjének.
Differenciált marketing GOLYÓS PUSKA ELV. Alkalmazása során a vállalat a piac több szegmensét is kiszolgálja, s ezekhez különböző marketing-mixet alakít ki.
Koncentrált marketing FOGAS CSAPDA ELV. Alkalmazása során a vállalat a piac egy nagyobb szegmentumára összpontosít.
Piaci rés Olyan kisméretű szegmentum, amelynek egyedi igényeit más vállalat még nem, vagy nem megfelelően elégíti ki.
Cinke magatartás A vállalat piaci rést keres.
Harkály magatartás A vállalat piaci rést csinál.
Termékpozicionálás Egy adott piacon, egy adott termék versenytársaihoz való viszonyának meghatározása és ennek a vevőkben való tudatosítása.
Szlogen A vállalat jelmondata, amelyben a cég legfontosabb üzenetét fogalmazza meg a fogyasztók számára.
Szervezeti vásárló Olyan piaci szereplő, aki egy formális szervezet részére végez beszerzést.