Piackutatás

 2009.07.31. 13:31

6.     Piackutatás [ I. kötet ]

 

aggregált – összevont     [247.old.]

ankét – tanácskozás, értekezlet     [211.old.]

brand – márka /brend/     [189.old.]

frappáns – találó     [192.old.]

heterogén – egymással össze nem férő     [223.old.]

hipotézis – feltevés, feltételezés     [191.old.]

homogenitás – egyneműség     [223.old.]

interakció – fokozott, együttes hatás     [211.old.]

kompetencia – illetékesség, jogosultság, szakértelem     [205.old.]

konfrontáció – szembenállás, az álláspontok éles szembekerülése egymással     [210.old.]

kritérium – fontos mozzanat döntő tényező     [223.old.]

kvóta – arányos rész, hányad     [197.old.]

lojalitás – márhahűség     [189.old.]

polarizáció – ellentétes álláspontok, csoportok kialakulása     [210.old.]

populáció – népesség, lakosság     [196.old.]

precíz – pontos     [192.old.]

prognózis – a kereslet-kínálat várható alakulásának előrejelzése     [190.old.]

releváns – fontos, lényeges, meghatározó     [211.old.]

republikánus – köztársasági eszmét valló     [193.old.]

szubjektív – az egyén érzésvilágát tükröző     [197.old.]

 

Piackutatás                                        A vállalti marketing eredményes felhasználásához szükséges információk felkutatása, rendszerezése, szelektálása, értékelése.

Alapsokaság                                      Azon elemek összessége, akikre a vizsgálat tárgya, célja irányul.

Mintasokaság                                    Az alapsokaságból a vizsgálatba bevont egyedek összessége.

Reprezentatív minta                        Jellemző tulajdonságaiban az alapsokaság szerkezetét tükröző minta.

Szekunder információk                   Más célból már összegyűjtött, elérhető adatok összessége.

Primer információk                          Új, még nem ismert és nem publikált eredeti, elsődleges adatok megszerzése.

Megfigyelés                                       Az emberek viselkedésének előre eltervezett módon történő nyomon követése és rögzítése.

Kísérlet                                                  A célcsoportba tartozó fogyasztókat befolyásolják, és a változásokat rögzítik.

Megkérdezés                                     A kutatás alanyainak szóban, telefonon vagy írásban történő kikérdezése.

Zárt kérdés                                          A kérdésre adandó válaszok adottak.

Kétváltozós kérdés                           Két, általában egymásnak ellentmondó válaszvariáció között kell döntést hozni.

Többkimenetelű, szelektív zárt      A megadott válaszvariációk mellett egy nyitott kérdést is tartalmaz.

Dialógus kérdés                                A válaszadó adott szituációban nyilvánít véleményt a beszélgetők által képviselt álláspontokról.

Sorrendi skála                                    A vizsgált szervezet, áru stb. rangsorban elfoglalt helyének megállapítására használható.

Fontossági skála                                Bizonyos tulajdonságok fokozatait tartalmazza, amelyek közül a válaszadó megjelöli azt, amelyik a véleményét tartalmazza.

Minőségi skála                                   A válaszadó a vizsgálat tárgyának a tulajdonságait minősíti.

Vásárlási hajlandóság skála          A válaszadó megnevezi, amelyik kifejezi vásárlási szándékának erősségét.

Likert-skála                                          A válaszadó a skálán megjelöli azt az állítást, amivel egyetért.

Nyitott kérdés                                    Nincs előre megadott válasz.

Szűrű kérdések                                   Segítségével kiszűrhetők azok az egyedek, akik a vizsgálat szempontjából számukra közömbösek.

Emlékeztető kérdés                          Múltbeli eseményekre kérdeznek.

Direkt kérdés                                      Közvetlenül rákérdez az adott témára.

Indirekt kérdés                                   Közvetve kérdez rá az adott témára.

Bevezető kérdés                               A kérdezőt ráhangolják, felkészítik a témára, bevezetik az interjúba.

Átvezető kérdés                               Ezek teremtenek kapcsolatot a kérdőív egy-egy logikai egysége között, helyenként szűrőkérdésként funkcionálnak.

Személyes kérdések                        Például nem, életkor, lakóhely, jövedelem.

A bejegyzés trackback címe:

https://tanuljvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr31279584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása