6. Piackutatás [ I. kötet ]
aggregált – összevont [247.old.]
ankét – tanácskozás, értekezlet [211.old.]
brand – márka /brend/ [189.old.]
frappáns – találó [192.old.]
heterogén – egymással össze nem férő [223.old.]
hipotézis – feltevés, feltételezés [191.old.]
homogenitás – egyneműség [223.old.]
interakció – fokozott, együttes hatás [211.old.]
kompetencia – illetékesség, jogosultság, szakértelem [205.old.]
konfrontáció – szembenállás, az álláspontok éles szembekerülése egymással [210.old.]
kritérium – fontos mozzanat döntő tényező [223.old.]
kvóta – arányos rész, hányad [197.old.]
lojalitás – márhahűség [189.old.]
polarizáció – ellentétes álláspontok, csoportok kialakulása [210.old.]
populáció – népesség, lakosság [196.old.]
precíz – pontos [192.old.]
prognózis – a kereslet-kínálat várható alakulásának előrejelzése [190.old.]
releváns – fontos, lényeges, meghatározó [211.old.]
republikánus – köztársasági eszmét valló [193.old.]
szubjektív – az egyén érzésvilágát tükröző [197.old.]
Piackutatás A vállalti marketing eredményes felhasználásához szükséges információk felkutatása, rendszerezése, szelektálása, értékelése.
Alapsokaság Azon elemek összessége, akikre a vizsgálat tárgya, célja irányul.
Mintasokaság Az alapsokaságból a vizsgálatba bevont egyedek összessége.
Reprezentatív minta Jellemző tulajdonságaiban az alapsokaság szerkezetét tükröző minta.
Szekunder információk Más célból már összegyűjtött, elérhető adatok összessége.
Primer információk Új, még nem ismert és nem publikált eredeti, elsődleges adatok megszerzése.
Megfigyelés Az emberek viselkedésének előre eltervezett módon történő nyomon követése és rögzítése.
Kísérlet A célcsoportba tartozó fogyasztókat befolyásolják, és a változásokat rögzítik.
Megkérdezés A kutatás alanyainak szóban, telefonon vagy írásban történő kikérdezése.
Zárt kérdés A kérdésre adandó válaszok adottak.
Kétváltozós kérdés Két, általában egymásnak ellentmondó válaszvariáció között kell döntést hozni.
Többkimenetelű, szelektív zárt A megadott válaszvariációk mellett egy nyitott kérdést is tartalmaz.
Dialógus kérdés A válaszadó adott szituációban nyilvánít véleményt a beszélgetők által képviselt álláspontokról.
Sorrendi skála A vizsgált szervezet, áru stb. rangsorban elfoglalt helyének megállapítására használható.
Fontossági skála Bizonyos tulajdonságok fokozatait tartalmazza, amelyek közül a válaszadó megjelöli azt, amelyik a véleményét tartalmazza.
Minőségi skála A válaszadó a vizsgálat tárgyának a tulajdonságait minősíti.
Vásárlási hajlandóság skála A válaszadó megnevezi, amelyik kifejezi vásárlási szándékának erősségét.
Likert-skála A válaszadó a skálán megjelöli azt az állítást, amivel egyetért.
Nyitott kérdés Nincs előre megadott válasz.
Szűrű kérdések Segítségével kiszűrhetők azok az egyedek, akik a vizsgálat szempontjából számukra közömbösek.
Emlékeztető kérdés Múltbeli eseményekre kérdeznek.
Direkt kérdés Közvetlenül rákérdez az adott témára.
Indirekt kérdés Közvetve kérdez rá az adott témára.
Bevezető kérdés A kérdezőt ráhangolják, felkészítik a témára, bevezetik az interjúba.
Átvezető kérdés Ezek teremtenek kapcsolatot a kérdőív egy-egy logikai egysége között, helyenként szűrőkérdésként funkcionálnak.
Személyes kérdések Például nem, életkor, lakóhely, jövedelem.