3. Fogyasztói és szervezeti vásárlói magatartás [ I. kötet ]
aktív – cselekvő, tevékeny [113.old.]
aspirál – vágyik, törekszik valamire [87.old.]
aszociális – a társadalomba, a közösségbe beilleszkedni nem tudó [87.old.]
demonstrál – bemutat, szemléltet [113.old.]
emóció – érzelem [98., 104.old.]
extrovertált – kifelé, a világ felé forduló [89.old.]
hierarchia – rangsor [77.old.]
image – üzleti arculat /imidzs/ [97.old.]
intelligens – értelmes, művelt [89.old.]
introvertrált – befelé, önmagába forduló [89.old.]
involvement, involvment – érintettség [96.old.]
kompromisszum – kölcsönös engedményekkel járó megegyezés [109.old.]
objectives – célok /obdzsektívsz/ [81.old.]
objects – termékek /obdzsektsz/ [81.old.]
occasions – alkalmak /okézsönsz/ [81.old.]
occupants – vevők /okjupöntsz/ [81.old.]
operations – műveletek /operésönsz/ [81.old.]
organizations – szervezetek /orgenájzésönsz/ [81.old.]
outlets – boltok /áutletsz/ [81.old.]
paraméter – jellemző érték, tulajdonság [85.old.]
passzív – nem tevékeny, tétlen [113.old.]
racionális, racionalitás – ésszerű, ésszerűség [101., 104.old.]
rutin – nagyfokú jártasság [104.old.]
specifikáció – részletezés [102.old.]
státusszimbólum – a magasabb társi helyzetet kifejező, ill. az ehhez kötelezőnek tartott életviteli külsőség [88.old]
szituáció – helyzet, körülmény [96.old.]
szubjektív – egyéni, személyes [103.old.]
Szükséglet Hiányérzet, mely önmaga megszüntetésére cselekvést vált ki.
Motiváció Olyan belső állapot, amely cselekvésre ösztönzi az embereket.
Igény Azt a módot jelenti, ahogyan a szükségletünket kielégítjük.
Fogyasztói piac Azon egyéneket és háztartásokat foglalja magában, akik saját fogyasztásra, illetve felhasználásra vásárolnak termékeket és szolgáltatásokat.
Kultúra Az a társadalmi közeg, amelyekben az emberek mozognak.
Szubkultúra Az adott kultúrán belüli kisebb csoportok.
Társadalmi osztály A társadalom homogén és tartós tagozódása.
Inger Az érzékszerveinkre ható bármilyen információ.
Tanulás Az a folyamat, melynek során az emberek megszerzik azon ismereteket és tapasztalatot, mely a jövőbeni magatartásukra hat.
Attitűd Átfogó értékelés, nézőpont, viszonyulás, érzelem; a magatartást befolyásoló meggyőződés.
Ízlés Az érték és az esztétikai jellemzők felismerésének és megítélésének képessége.
Beszerzési központ Mindazon személyek összessége, akik egy beszerzési döntés során hatással lehetnek a beszerzés folyamatára.
Referenciacsoport Olyan személyekből vagy csoportokból áll, akiket az egyén saját értékrendje, attitűdje vagy magatartása alakításában viszonyítási pontként kezel.
Informális csoportok Olyan csoport, melynek hasonló a gondolkodása, közös az érdeklődési köre, értékrendje nem rögzített írásban, de azt a csoporttagok elfogadják.
Család Egymással egy háztartásban élő, egymással rokoni kapcsolatban álló, a családtagokhoz érzelmekkel, és anyagiakkal kapcsolódó egyének csoportja.
Formális csoportok Olyan csoportok, amelyek véletlenszerűen alakulnak, s írásos szabályok szerint működnek.
Aspirációs csoport Olyan csoport, akikhez az egyén tartozni szeretne, értékeit követni igyekszik.
Aszociális csoportok Azok a csoportok, amelyek értékeit, magatartását az egyén visszautasítja.