Árpolitika

 2009.07.31. 13:32

8.     Árpolitika [ I. kötet ]

 

büdzsé – költségvetés     [328.old.]

domináns – meghatározó     [303.old.]

paradoxon – ellentmondás     [303.old.]

 

Ár                                                           A termék, szolgáltatás pénzben kifejezett értéke.

Árpolitika                                            A vállalat által kínált termékek árának meghatározása és a piaci áreseményekre való reagálásra vonatkozó elvek és módszerek összessége.

Árimázs                                                Adott kereskedelmi cég üzleteit a vevők mennyire tartják az árak szempontjából kedvező vásárlási helynek.

Árstratégia                                         A vállalat kiválasztja az árképzés módját, hosszú távra kijelöli a vállalat ármagatartását.

Költségelvű árképzés                       A költségek kapnak kiemelt szerepet az ár kialakításakor.

Árrés                                                     Az eladási ár és a beszerzési ár különbsége.

Keresletorientált árképzés             A vállalat a kereslet alakulásától teszi függővé az ár kialakítását.

Konkurenciaorientált árképzés    Ezt alkalmazó vállalat árainak kialakításakor a versenytársak árait veszi alapul.

Árdifferenciálás                                A vállalat a vásárlók vagy a termékek közötti különbségekhez igazodva módosítják az áraikat. Ugyanazt a terméket eltérő áron értékesítik.

Árengedmények                              A vállalatok legtöbbje módosítja az alapárat.

Promóciós árképzés                        Célja a termék megismertetése a fogyasztókkal, az értékesítés és a piaci részesedés növelése.

Árleszállítási akciók                           Az eredeti árhoz képest csökkentik a termékek árát.

Lélektani ár                                         9-esre és 5-re végződő árak.

Hitelre történő vásárlás                   Az egyes törlesztőrészletek nagyságát és a számát adják meg.

Csereakció                                        Árengedményt adnak új termék vásárlásakor a régi készülék leadása esetén.

Kilóra történő árusítás                      A különböző termékeknek nem a rájuk jellemző egységárat állapítanak meg, például darabszám helyett kilogrammra értékesítenek.

Törzsvásárlói kártyák                        A vállalatok ajándékokkal vagy ajándékutalványokkal, esetleg árkedvezményekkel jutalmazzák a hűséges vevőiket.

Bevásárlókártyák                              Gyakorlatilag hitelkártyaként működnek.

A legjobb ár biztosítéka                 Ha a vevő más cégnél alacsonyabb áron ugyanazt a terméket megtalálja, akkor a vállalat kifizeti a különbözetet vagy a termék árát duplán fizeti meg.

Kuponok                                              Árengedmény igénybevételére jogosító szelvények.

Új vevő árengedménye                 Új vevőknek bizonyos termék vásárlásakor vagy a számla összegéből árengedményt adnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://tanuljvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr861279590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása