Piaci környezet elemzése

 2009.07.31. 13:29

2.     Piaci környezet elemzése [ I. kötet ]

 

attitűd – beállítottság     [56.old.]

bürokrácia – hivatali szervek túltengő hatalma, merev, kicsinyes ügyintézés     [48.old.]

demográfia – a népesedés számszerű adatait elemző tudomány     [57.old.]

differenciált – megkülönböztetett, egyik termelő termékét meg lehet különböztetni a másiktól     [47.old.]

emóció – érzelem     [40.old.]

fúzió – vállalatok egyesülése, egybeolvadása     [49.old.]

GDP – bruttó hazai termék, 1 ország 1 év alatt megtermelt termék- és szolg. mennyisége /dzsídípí/     [58.old.]

homogén – egynemű, a terméket más terméktől nem lehet megkülönböztetni     [47.old.]

infláció – egy gazdaságban az árak átlagos növekedési üteme     [58.old.]

infrastruktúra – a társi-gazdi tevékenység zavartalanságát biztosító alapvető létesítmények rendszere     [59.old.]

intervenció – állami beavatkozás     [70.old.]

konkurencia – versenytárs     [46.old.]

közületek – nem magánfogyasztók, hanem közösségi fogyasztók, szervezeti vásárlók, vállalatok     [44.old.]

kvóta – mennyiségi korlátozás     [68.old.]

opportunities – lehetőségek /oportyunitiz/     [53.old.]

racionális – ésszerű     [50.old.]

reciprocitás – viszonosság     [50.old.]

strengths – erősségek /sztrengsz/     [53.old.]

szelekció – kiválasztás     [45.old.]

szortiment – választék, árukészlet     [44.old.]

tender – versenytárgyalás     [48.old.]

threats – veszélyek /szretc/     [53.old.]

trend – a változás tartósan érvényesülő, fő iránya     [58.old.]

weakness – gyengeségek /víknesz/     [53.old.]

 

Piac                                                      A kereslet és kínálat, valamint a köztük lévő kapcsolatok összessége.

Piaci szereplők                                  Termékeknek és szolgáltatásoknak tényleges és potenciális vásárlói és eladói.

Kereslet                                                Fizetőképes vásárlási szándék.

Vevők                                                   Azok a tényleges vagy lehetséges vásárlók, akik a felkínált árut vagy szolgáltatást képesek megvenni.

Kínálat                                                  Eladásra szánt termékek és szolgáltatások összessége.

Termék                                                 Minden olyan kézzelfogható jószág, amely szükségletet elégít ki.

Szolgáltatás                                        Minden olyan tevékenység, amely szükségletet elégít ki.

Áru                                                        Az a termék vagy szolgáltatás, amelyet eladásra termeltek.

Ár                                                           Az áru pénzben kifejezett értéke.

Pénz                                                      Általános értékmérő, olyan speciális jószág, amelyet mindenki elfogad saját árujáért cserébe.

Piactípusok                                         A piac felosztása a vásárlás tárgya, a vevő, a beszerzési célok és a döntés folyamata szerint.

Verseny                                               Két vagy több szereplőnek a piacon egymással szemben előnyszerzésre irányuló, adott szabályok közt zajló tevékenysége.

Versenytárs                                        Azonos, vagy részben azonos tevékenységi körrel rendelkező másik eladó, aki ugyanannak a fogyasztói csoportnak az igényeit kívánja kielégíteni.

Piacszerkezet                                     A piac szereplőinek egymáshoz viszonyított versenyhelyzete.

Szervezeti vásárlás                           Termékeknek és szolgáltatásoknak a megvételével foglalkozik, melyek a szervezet tevékenysége során szükségesek.

Szervezeti vásárló                             Piaci szereplő, aki egy formális szervezet részére végez beszerzést.

Piac mérete                                       Egy adott termékből megvalósuló összes eladás mennyisége.

Mikrokörnyezet                                 Az a környezet, amellyel a vállalat közvetlen kapcsolatban áll, elemeire a működés során hatással lehet.

Makrokörnyezet                                Az a környezet, amellyel a vállalat közvetett kapcsolatban áll, elemei a vállalat működésére hatással vannak, hozzájuk a cég csak alkalmazkodhat, de befolyásolni nem tudja azokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://tanuljvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr211279574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása