2. Piaci környezet elemzése [ I. kötet ]
attitűd – beállítottság [56.old.]
bürokrácia – hivatali szervek túltengő hatalma, merev, kicsinyes ügyintézés [48.old.]
demográfia – a népesedés számszerű adatait elemző tudomány [57.old.]
differenciált – megkülönböztetett, egyik termelő termékét meg lehet különböztetni a másiktól [47.old.]
emóció – érzelem [40.old.]
fúzió – vállalatok egyesülése, egybeolvadása [49.old.]
GDP – bruttó hazai termék, 1 ország 1 év alatt megtermelt termék- és szolg. mennyisége /dzsídípí/ [58.old.]
homogén – egynemű, a terméket más terméktől nem lehet megkülönböztetni [47.old.]
infláció – egy gazdaságban az árak átlagos növekedési üteme [58.old.]
infrastruktúra – a társi-gazdi tevékenység zavartalanságát biztosító alapvető létesítmények rendszere [59.old.]
intervenció – állami beavatkozás [70.old.]
konkurencia – versenytárs [46.old.]
közületek – nem magánfogyasztók, hanem közösségi fogyasztók, szervezeti vásárlók, vállalatok [44.old.]
kvóta – mennyiségi korlátozás [68.old.]
opportunities – lehetőségek /oportyunitiz/ [53.old.]
racionális – ésszerű [50.old.]
reciprocitás – viszonosság [50.old.]
strengths – erősségek /sztrengsz/ [53.old.]
szelekció – kiválasztás [45.old.]
szortiment – választék, árukészlet [44.old.]
tender – versenytárgyalás [48.old.]
threats – veszélyek /szretc/ [53.old.]
trend – a változás tartósan érvényesülő, fő iránya [58.old.]
weakness – gyengeségek /víknesz/ [53.old.]
Piac A kereslet és kínálat, valamint a köztük lévő kapcsolatok összessége.
Piaci szereplők Termékeknek és szolgáltatásoknak tényleges és potenciális vásárlói és eladói.
Kereslet Fizetőképes vásárlási szándék.
Vevők Azok a tényleges vagy lehetséges vásárlók, akik a felkínált árut vagy szolgáltatást képesek megvenni.
Kínálat Eladásra szánt termékek és szolgáltatások összessége.
Termék Minden olyan kézzelfogható jószág, amely szükségletet elégít ki.
Szolgáltatás Minden olyan tevékenység, amely szükségletet elégít ki.
Áru Az a termék vagy szolgáltatás, amelyet eladásra termeltek.
Ár Az áru pénzben kifejezett értéke.
Pénz Általános értékmérő, olyan speciális jószág, amelyet mindenki elfogad saját árujáért cserébe.
Piactípusok A piac felosztása a vásárlás tárgya, a vevő, a beszerzési célok és a döntés folyamata szerint.
Verseny Két vagy több szereplőnek a piacon egymással szemben előnyszerzésre irányuló, adott szabályok közt zajló tevékenysége.
Versenytárs Azonos, vagy részben azonos tevékenységi körrel rendelkező másik eladó, aki ugyanannak a fogyasztói csoportnak az igényeit kívánja kielégíteni.
Piacszerkezet A piac szereplőinek egymáshoz viszonyított versenyhelyzete.
Szervezeti vásárlás Termékeknek és szolgáltatásoknak a megvételével foglalkozik, melyek a szervezet tevékenysége során szükségesek.
Szervezeti vásárló Piaci szereplő, aki egy formális szervezet részére végez beszerzést.
Piac mérete Egy adott termékből megvalósuló összes eladás mennyisége.
Mikrokörnyezet Az a környezet, amellyel a vállalat közvetlen kapcsolatban áll, elemeire a működés során hatással lehet.
Makrokörnyezet Az a környezet, amellyel a vállalat közvetett kapcsolatban áll, elemei a vállalat működésére hatással vannak, hozzájuk a cég csak alkalmazkodhat, de befolyásolni nem tudja azokat.