1. A marketing kialakulása [ I. kötet ]
adaptál – átvesz [12.old.]
differenciál – megkülönböztet [21.old.]
differenciálódás – különbségek keletkezése és növekedése /fogyasztóközpontú korszak/ [10.old.]
diverzifikáció – a tevékenység bővítése [21.old.]
hierarchia – rangsor, alá- és fölérendeltségi sor [21.old.]
I changed my mind – meggondoltam magam /áj cséndzsd máj májd/ [33.old.]
immunis – ellenálló /emberek a reklámokra/ [12.old.]
kombináció – összeállítás [18.old.]
komplex – bonyolultan összetett /a vállalat piaci stratégiája/ [7.old.]
koncentrált – összevont, tömörít [21.old.]
koncepció – felfogásmód, nézetek rendszere [12.old-tól]
koordinált – összehangolt [15.old.]
marketingcsatorna – út, amelyen a termék a termelőtől eljut a fogyasztóig [19.old.]
marketing-rövidlátás – vállalat megfeledkezik a fogyasztói igényekről /beleszeret a termékébe/ [13.old.]
maszekolás – magán szektor /árnyék-szürke-feketegazdaság/ [11.old.]
menedzsment – igazgatás, vezetés [20.old.]
orientáció – irány, irányzat [12.old.]
people – emberek /pípöl/ [18. old.]
physical evidence – tárgyi feltételek /fiziköl evidönsz/ [18.old.]
place – hely /pléjsz/ [17.old.]
potenciális – lehetséges [35.old.]
PR, Public Relations – közönségkapcsolatok /píár, páblik rilésönsz/ [20.old.]
pre-marketing – elő-marketing /termelésközpontú korszak/ [9.old.]
price – ár /prájsz/ [17.old.]
privatizáció – magánosítás, magánkézbe adás [11.old.]
process – folyamat /proszessz/ [18.old.]
product – termék /prodákt/ [17.old.]
promotion – értékesítésösztönző /promósön/ [17.old.]
releváns – fontos, lényeges, meghatározó [35.old.]
stratégia – a kitűzött cél elérésének átfogó terve [21.old.]
szegmens – a piac egy csoportja [35.old.]
Marketing Olyan vállalati tevékenység, amely a fogyasztók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt szolgáltatást, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést, és befolyásolja a fogyasztókat.
Piacközpontúság A vállalatnak a piac igényeit lehető legpontosabban kielégíteni.
Vevőorientáció A fogyasztói szükségletek pontos meghatározása, vevő fejével való gondolkodás.
Koordinált marketing Marketingfeladatok összehangolása termékpol.-val, árpol.-val, elosztáspol.-val és a reklámmal.
Profit elérése Minden vállalat legfőbb célja a nyereség, profit elérése.
Marketingeszközök Mindazok a tevékenységek, amelyekkel a vállalat a fogyasztóra hatást gyakorol.
Marketing-mix A marketingeszközök különböző kombinációja.
Termékpolitika A fogyasztói igények kielégítésére szolgáló termékek körének és tulajdonságainak meghatározása.
Árpolitika A vállalat által kínált termékek árának meghatározása.
Elosztáspolitika A marketingcsatornák kiválasztására ás alkalmazására vonatkozó elvek és módszerek összessége.
Marketingcsatorna Az az út, amelyen a termék a termelőtől a fogyasztóhoz eljut.
Kommunikációs politika A vállalat és a fogyasztók közötti információáramlás elveit és módszereit a vállalat oldaláról összefoglaló rendszer.
Reklám Olyan szélesebb körre ható, nem személyes befolyásolás, amelyet egy meghatározott szervezet vagy személy fizet.
Személyes eladás A reménybeli vevővel való személyes találkozás során történő értékesítési ajánlattétel, kedvező esetben üzletkötés.
Eladásösztönzés Olyan módszerek alkalmazása az értékesítésben, a vevők kiszolgálásában, amelyek a vevőt további vásárlásra serkentik.
Közönségkapcsolatok (PR) A vállalatról alkotott kedvező kép kialakítását célzó magatartás, illetve az ezt céltudatosan segítő módszerek alkalmazása.