A marketing kialakulása

 2009.07.31. 13:13

1.     A marketing kialakulása [ I. kötet ]

 

adaptál – átvesz     [12.old.]

differenciál – megkülönböztet     [21.old.]

differenciálódás – különbségek keletkezése és növekedése /fogyasztóközpontú korszak/     [10.old.]

diverzifikáció – a tevékenység bővítése     [21.old.]

hierarchia – rangsor, alá- és fölérendeltségi sor     [21.old.]

I changed my mind – meggondoltam magam /áj cséndzsd máj májd/     [33.old.]

immunis – ellenálló /emberek a reklámokra/    [12.old.]

kombináció – összeállítás     [18.old.]

komplex – bonyolultan összetett /a vállalat piaci stratégiája/     [7.old.]

koncentrált – összevont, tömörít     [21.old.]

koncepció – felfogásmód, nézetek rendszere     [12.old-tól]

koordinált – összehangolt     [15.old.]

marketingcsatorna – út, amelyen a termék a termelőtől eljut a fogyasztóig     [19.old.]

marketing-rövidlátás – vállalat megfeledkezik a fogyasztói igényekről /beleszeret a termékébe/    [13.old.]

maszekolás – magán szektor /árnyék-szürke-feketegazdaság/     [11.old.]

menedzsment – igazgatás, vezetés     [20.old.]

orientáció – irány, irányzat     [12.old.]

people – emberek /pípöl/     [18. old.]

physical evidence – tárgyi feltételek /fiziköl evidönsz/     [18.old.]

place – hely /pléjsz/    [17.old.]

potenciális – lehetséges     [35.old.]

PR, Public Relations – közönségkapcsolatok /píár, páblik rilésönsz/     [20.old.]

pre-marketing – elő-marketing /termelésközpontú korszak/     [9.old.]

price – ár /prájsz/     [17.old.]

privatizáció – magánosítás, magánkézbe adás     [11.old.]

process – folyamat /proszessz/     [18.old.]

product – termék /prodákt/     [17.old.]

promotion – értékesítésösztönző /promósön/     [17.old.]

releváns – fontos, lényeges, meghatározó     [35.old.]

stratégia – a kitűzött cél elérésének átfogó terve     [21.old.]

szegmens – a piac egy csoportja     [35.old.]

 

Marketing                                           Olyan vállalati tevékenység, amely a fogyasztók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt szolgáltatást, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést, és befolyásolja a fogyasztókat.

Piacközpontúság                              A vállalatnak a piac igényeit lehető legpontosabban kielégíteni.

Vevőorientáció                                A fogyasztói szükségletek pontos meghatározása, vevő fejével való gondolkodás.

Koordinált marketing                       Marketingfeladatok összehangolása termékpol.-val, árpol.-val, elosztáspol.-val és a reklámmal.

Profit elérése                                      Minden vállalat legfőbb célja a nyereség, profit elérése.

Marketingeszközök                          Mindazok a tevékenységek, amelyekkel a vállalat a fogyasztóra hatást gyakorol.

Marketing-mix                                   A marketingeszközök különböző kombinációja.

Termékpolitika                                  A fogyasztói igények kielégítésére szolgáló termékek körének és tulajdonságainak meghatározása.

Árpolitika                                             A vállalat által kínált termékek árának meghatározása.

Elosztáspolitika                                   A marketingcsatornák kiválasztására ás alkalmazására vonatkozó elvek és módszerek összessége.

Marketingcsatorna                          Az az út, amelyen a termék a termelőtől a fogyasztóhoz eljut.

Kommunikációs politika                 A vállalat és a fogyasztók közötti információáramlás elveit és módszereit a vállalat oldaláról összefoglaló rendszer.

Reklám                                                 Olyan szélesebb körre ható, nem személyes befolyásolás, amelyet egy meghatározott szervezet vagy személy fizet.

Személyes eladás                             A reménybeli vevővel való személyes találkozás során történő értékesítési ajánlattétel, kedvező esetben üzletkötés.

Eladásösztönzés                                Olyan módszerek alkalmazása az értékesítésben, a vevők kiszolgálásában, amelyek a vevőt további vásárlásra serkentik.

Közönségkapcsolatok (PR)            A vállalatról alkotott kedvező kép kialakítását célzó magatartás, illetve az ezt céltudatosan segítő módszerek alkalmazása.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tanuljvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr251279536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása