1. Kommunikációs politika 2/2

 2009.09.28. 16:26

1.1          A kommunikációs folyamat

-          Kapcsolatot teremt a közlő és a befogadó között.

-          Nem jelenti szükségképpen az információk cseréjét.

-          A feladó kommunikációs csatornán keresztül információt továbbít a vevőnek.

-          A feladó a kezdeményező fél, meghatározza az üzenetet, kódolja, azaz közleménnyé alakítja.

-          Döntő kérdés az, hogyan fejezzük ki gondolatainkat.

-          Csatornában az üzenet torzul, el is veszhet, a dekódolás gyakran történik.

-          Kommunikációs zavar léphet fel. Kommunikációs zaj: hiba a kódolás vagy dekódolás területén. Csatornazaj: közvetítő csatorna okozza. Környezeti zaj.

-          Kódolás: az üzenet lefordítása a kommunikációs reklámeszköz nyelvére

-          Üzenet: értelmes szimbólumok összessége, amit a küldő küldeni akar

-          Dekódolás: üzenet lefordítása a befogadó nyelvére

-          Visszacsatolás: válaszlépés, amit a befogadó az üzenet hatására tesz

-          Zaj: nem tervezett torzulás a kommunikációs folyamatban

 

1.2          Marketingkommunikációs lényege, jellemzői, kommunikációs mix elemei

Ha egy termék megszületik, piacra kerülése előtt a termelő hírt ad a vásárlónak a tulajdonságairól.

Marketingkommunikáció: mindazon piacbefolyásoló eszközök gyűjtőneve, ahol a befolyásolás a kommunikáción keresztül történik.

Marketingkommunikáció feladata:

-          Termék, szolgáltatás, márka, vállalat népszerűsítése

-          Fogyasztó figyelmének felkeltése

-          Vásárlásra ösztönzése

Marketingkommunikáció jellemzői:

-          Üzenet kibocsátója egy intézmény, egy vállalat

-          Befogadók az emberek egy csoportja, akiket a vállalat befolyásolni kíván

-          Szimbolikus kódokat alkalmaz az üzenet közvetítésére

-          Reklámeszközöknek nevezzük azokat a csatornákat. melyek segítségével a vállalat eljuttatja üzenetét a potenciális fogyasztókhoz

-          Nemcsak egyirányú folyamat

Kommunikációs politika 4 eleme

1.       Reklám

2.       Személyes eladás

3.       Eladásösztönzés

4.       Közönségkapcsolatok - PR

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tanuljvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr71413132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása