7. Termékpolitika [ I. kötet ]
apparátus – eszköz, készülék, felszerelés, szervezet [277.old.]
esztétikus – szép, művészi, ízléses [251.old.]
generikus – általános [252.old.]
heterogenity – ingadozás /hetörodzsiniti/ [258.old.]
ignorál – nem vesz figyelembe [297.old.]
impulzus – hirtelen rövid hatás [255.old.]
innovátorok – újítók [262.old.]
inseparability – elválaszthatatlanság /inszepröbiliti/ [259.old.]
intangibility – megfoghatatlanság /intendzsibiliti/ [259.old.]
invesztál – befektet, beruház [280.old.]
kommunális – a települési közösségeket érintő [257.old.]
kompetencia – szakértelem [260.old.]
kozmopolita – világpolgár [267.old.]
luxus – fényűző, pompa [255.old.]
objektív – valóságos, tényleges [253.old.]
perishability – romlékonyság /perisebiliti/ [259.old.]
portfólió – egy befektetőhöz tartozó befektetések összessége [275.old.]
potenciális – lehetséges [253.old.]
Product Life Cycle – termék életciklusa /prodákt lájf szájköl/ [260.old.]
prototípus – mintapéldány, mintadarab [281.old.]
szelektív – válogató [262.old.]
szimbolikus – jelképes [251.old.]
szubjektív – egyoldalú, egyéni, nem tárgyilagos [253.old.]
Termék Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki.
Fogyasztási cikkek Végső fogyasztásra szánt termékek.
Termelési eszközök Olyan termékek, amelyekkel újabb termék vagy szolgáltatás állítható elő.
Szolgáltatás Nem tárgyiasul termék.
Termékéletgörbe A termék értékesítésének mennyiségét az idő függvényében írja le.
Termékpolitika A vállalat termékkínálatának kialakításával kapcsolatos döntéseket és eszközöket foglalja magába.
Termékkínálat A vállalat által forgalmazott termékek és szolgáltatások összessége.
Termékcsoport Egymással szoros kapcsolatban álló termékek együttese.
Termékválaszték Azonos rendeltetésű, de eltérő tulajdonságú termékek.
Választék szélessége Azt jelenti, hogy hány termékcsoport van a kínálatunkban.
Választék mélysége Egy adott termékcsoportba tartozó termékek száma.
Termékfejlesztés Új ötletek keresésétől a termékek piaci bevezetéséig tartó tevékenység.
Brainstorming (=ötletroham) Csoportos alkotási technika, 5-15 fő egy vezetővel irányításával némi csöndes gondolkodás után válaszokat fogalmaz egy adott feladatra.
NCM Nominális csop.módszer Egy csoport összegyűlik, és együttesen dönt olyan problémákról megoldásában, ahol kollektív bölcsességre van szükség.
Delphi-módszer Az információk kérdőívek segítségével gyűlnek össze a kiválasztott szakértőktől. Hatékonyan alkalmazható egy-egy jelenbeni probléma megoldásában.
Termékkannibalizmus Egy új terméknek más saját termék értékesítésének rovására elért forgalomnövekedését értjük.
Termékelfogadási folyamat A próbavásárlástól a termék rendszeres vásárlásáig terjedő vásárlások sorozatát értjük.