Termékpolitika

 2009.07.31. 13:32

7.     Termékpolitika [ I. kötet ]

 

apparátus – eszköz, készülék, felszerelés, szervezet     [277.old.]

esztétikus – szép, művészi, ízléses     [251.old.]

generikus – általános     [252.old.]

heterogenity – ingadozás /hetörodzsiniti/     [258.old.]

ignorál – nem vesz figyelembe     [297.old.]

impulzus – hirtelen rövid hatás     [255.old.]

innovátorok – újítók     [262.old.]

inseparability – elválaszthatatlanság /inszepröbiliti/     [259.old.]

intangibility – megfoghatatlanság /intendzsibiliti/     [259.old.]

invesztál – befektet, beruház     [280.old.]

kommunális – a települési közösségeket érintő     [257.old.]

kompetencia – szakértelem     [260.old.]

kozmopolita – világpolgár     [267.old.]

luxus – fényűző, pompa     [255.old.]

objektív – valóságos, tényleges     [253.old.]

perishability – romlékonyság /perisebiliti/     [259.old.]

portfólió – egy befektetőhöz tartozó befektetések összessége     [275.old.]

potenciális – lehetséges     [253.old.]

Product Life Cycle – termék életciklusa /prodákt lájf szájköl/     [260.old.]

prototípus – mintapéldány, mintadarab     [281.old.]

szelektív – válogató     [262.old.]

szimbolikus – jelképes     [251.old.]

szubjektív – egyoldalú, egyéni, nem tárgyilagos     [253.old.]

 

Termék                                                 Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki.

Fogyasztási cikkek                            Végső fogyasztásra szánt termékek.

Termelési eszközök                           Olyan termékek, amelyekkel újabb termék vagy szolgáltatás állítható elő.

Szolgáltatás                                        Nem tárgyiasul termék.

Termékéletgörbe                              A termék értékesítésének mennyiségét az idő függvényében írja le.

Termékpolitika                                   A vállalat termékkínálatának kialakításával kapcsolatos döntéseket és eszközöket foglalja magába.

Termékkínálat                                     A vállalat által forgalmazott termékek és szolgáltatások összessége.

Termékcsoport                                  Egymással szoros kapcsolatban álló termékek együttese.

Termékválaszték                               Azonos rendeltetésű, de eltérő tulajdonságú termékek.

Választék szélessége                       Azt jelenti, hogy hány termékcsoport van a kínálatunkban.

Választék mélysége                         Egy adott termékcsoportba tartozó termékek száma.

Termékfejlesztés                                Új ötletek keresésétől a termékek piaci bevezetéséig tartó tevékenység.

Brainstorming (=ötletroham)         Csoportos alkotási technika, 5-15 fő egy vezetővel irányításával némi csöndes gondolkodás után válaszokat fogalmaz egy adott feladatra.

NCM Nominális csop.módszer     Egy csoport összegyűlik, és együttesen dönt olyan problémákról megoldásában, ahol kollektív bölcsességre van szükség.

Delphi-módszer                                 Az információk kérdőívek segítségével gyűlnek össze a kiválasztott szakértőktől. Hatékonyan alkalmazható egy-egy jelenbeni probléma megoldásában.

Termékkannibalizmus                      Egy új terméknek más saját termék értékesítésének rovására elért forgalomnövekedését értjük.

Termékelfogadási folyamat          A próbavásárlástól a termék rendszeres vásárlásáig terjedő vásárlások sorozatát értjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://tanuljvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr841279588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása