5. Marketinginformációs rendszer [ I. kötet ]
bonitás – hitelképesség [173.old.]
cash-flow – pénzforgalmi jelentés /késfló/ [167.old.]
konferencia – tanácskozás, értekezlet [167.old.]
kongresszus – nagyszámú résztvevővel fontos tárgyban tartott országos vagy nemzetközi értekezlet [167.old.]
konjunktúra – gazdasági fellendülés [167.old.]
koordinált – összehangolt [166.old.]
menedzser – üzleti vállalkozás megszervezésével és irányításával foglalkozó szakember [168.old.]
prognózis – előrejelzés [165.old.]
publikáció – megjelentetés [167.old.]
relevancia – fontosság, jelentőség [164.old.]
releváns – fontos, lényeges [169.old.]
specifikus – sajátos [174.old.]
Információ A vállalat által összegyűjtött és feldolgozott adat, ismeret.
Szekunder információ Más célból már összegyűjtött, elérhető adatok összessége.
Primer információ „Első kézből”, konkrét céllal összegyűjtött adatok.
MIR Különböző belső és külső információk koordinált és folyamatos gyűjtését, feldolgozását, szelektálását, tárolását, áramoltatását és megjelenítését megvalósító rendszer.
Belső információk Azok a vállalton belüli információk, amelyek az adott cégnél rendelkezésre állnak.
Külső információk Azok a vállalaton kívüli információk, amelyekhez a vállalat hozzá tud még jutni.
Marketingkutatás Az információk folyamatos, tervezett gyűjtését, elemzését, értékelését és a konkrét piaci szituációkra vonatkozó legjobb vállalati döntésvariációk kidolgozását végzik.
Belső adatszolgáltatás A marketingvezetők által használt legalapvetőbb információ-rendszer olyan belső beszámolórendszer, amely tartalmazza a rendelések, eladások, készletek, kintlévőségek, esedékes kifizetések jelentéseit.
Marketingfigyelő rendszer A vezetőket informálja a marketingkörnyezet mindennapos változásairól.
Marketingkutató rendszer A döntéshozók számára szükséges információk összegyűjtése, rendszerezése, elemzése, értékelése, és a konkrét piaci szituációkra vonatkozó legjobb vállalati döntésvariációk kidolgozása.
Marketingmodellezés A számítógépes rendszer egy statisztikai és döntési modellbankhoz kapcsolódik, amelyet a marketing döntés-előkészítő rendszere egészíti ki.