MIR

 2009.07.31. 13:31

5.     Marketinginformációs rendszer [ I. kötet ]

 

bonitás – hitelképesség     [173.old.]

cash-flow – pénzforgalmi jelentés /késfló/     [167.old.]

konferencia – tanácskozás, értekezlet     [167.old.]

kongresszus – nagyszámú résztvevővel fontos tárgyban tartott országos vagy nemzetközi értekezlet     [167.old.]

konjunktúra – gazdasági fellendülés     [167.old.]

koordinált – összehangolt     [166.old.]

menedzser – üzleti vállalkozás megszervezésével és irányításával foglalkozó szakember     [168.old.]

prognózis – előrejelzés     [165.old.]

publikáció – megjelentetés     [167.old.]

relevancia – fontosság, jelentőség     [164.old.]

releváns – fontos, lényeges     [169.old.]

specifikus – sajátos     [174.old.]

 

Információ                                          A vállalat által összegyűjtött és feldolgozott adat, ismeret.

Szekunder információ                     Más célból már összegyűjtött, elérhető adatok összessége.

Primer információ                            „Első kézből”, konkrét céllal összegyűjtött adatok.

MIR                                                        Különböző belső és külső információk koordinált és folyamatos gyűjtését, feldolgozását, szelektálását, tárolását, áramoltatását és megjelenítését megvalósító rendszer.

Belső információk                             Azok a vállalton belüli információk, amelyek az adott cégnél rendelkezésre állnak.

Külső információk                             Azok a vállalaton kívüli információk, amelyekhez a vállalat hozzá tud még jutni.

Marketingkutatás                             Az információk folyamatos, tervezett gyűjtését, elemzését, értékelését és a konkrét piaci szituációkra vonatkozó legjobb vállalati döntésvariációk kidolgozását végzik.

Belső adatszolgáltatás                    A marketingvezetők által használt legalapvetőbb információ-rendszer olyan belső beszámolórendszer, amely tartalmazza a rendelések, eladások, készletek, kintlévőségek, esedékes kifizetések jelentéseit.

Marketingfigyelő rendszer             A vezetőket informálja a marketingkörnyezet mindennapos változásairól.

Marketingkutató rendszer              A döntéshozók számára szükséges információk összegyűjtése, rendszerezése, elemzése, értékelése, és a konkrét piaci szituációkra vonatkozó legjobb vállalati döntésvariációk kidolgozása.

Marketingmodellezés                      A számítógépes rendszer egy statisztikai és döntési modellbankhoz kapcsolódik, amelyet a marketing döntés-előkészítő rendszere egészíti ki.

A bejegyzés trackback címe:

https://tanuljvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr391279583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása